2013. május 21., kedd

Torták

Nos, ha már egyszer édesség őrültnek tituláltam magam, akkor ideje volna kicsit a sütikről és tortákról írnom.

Miután 3 gyermekem van, a legidősebb 24 éves, a középső 21, a legkisebb pedig 13 éves, akkor ha a számításaim nem csalnak, ha csak a gyerekek szülinapját nézem, átlagosan ennyi év alatt 50-60 tortát sütöttem meg, és ebbe nem számoltam bele a többi családtagot.

Fiatalként elég béna tortákat sikerült sütnöm, bár ha jobban belegondolok, ahhoz képest, hogy nem tudtam se sütni, se főzni mikor férjhez mentem, bizony ezek a torták sem voltak annyira bénák.

Évekig krémmel, vagy tejszínnel bevont tortákat készítettem, hiszen amíg sem internetem, sem tányéros tv-m nem volt, jobbnál jobb amerikai tortacsodákkal, addig csak abból tudtam építkezni, ami a fantáziámból kitellett. Hát, az meg nem sok sajnos. Ennek hiányától szenvedek még most is. A rajzkészségem meg egyenlő a nullával. Aki olvasta a Szent Johanna gimit, akkor csak annyit mondok, totál Reni feeling. Hát ez van. Viszont belekezdtem én is a tortacsodák gyártásába, több kevesebb sikerrel. Amit viszont tegnap készítettem, azt hiszem először az életben töltött el elégedettség. Persze nem tökéletes, de nem is baj. Nem vagyok cukrász. Bár az is lehet, hogy az utóbbi időben sikerült megszabadulnom a megszállottan vágyott tökéletességtől, ezért tetszik annyira. Remélem finom is lesz, de ez majd délután derül csak ki.


Nos akkor közzéteszek egy pár tortát, amit az utóbbi időben készítettem. Ez egy régebbi torta, 7 évvel ezelőtt készült. Ahogy már írtam, akkoriban nem tudtam a fondant létezéséről, vajkrémmel van a torta körbekenve, dióval megszórva. A vajkrémet én mindig besamellel készítem, és amikor az kihűl, akkor keverem a vajjal habosra. Ha jól emlékszem, ez a torta karamell krémes, a másik krémre nem emlékszem már. Valószínű, hogy vagy citrom, vagy csoki krém.




Találtam a képek között még egy tortát, ami nem fondantos, édesapám születésnapjára készítettem. Azért ez nem teljesen krém a tetején, mert vásároltam egy nagy áruházban méregdrágán marcipánt, és azt nyújtottam ki. Ez négy évvel ezelőtt volt. Az oldalára viszont már nem jutott, ezért kellett krémmel bevonnom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése